Steven Rosseel aangetrokken voor advies aan horeca bij SD Worx

Meerderheid van de horeca kan loonkost, personeelsplanning en rendabiliteit nog verder optimaliseren

Antwerpen – Steven Rosseel is aangetrokken bij HR-dienstenverlener SD Worx als Business Development Manager Horeca. Met zijn jarenlange ervaring als horecaondernemer ziet hij een duidelijke rol voor SD Worx om horecaondernemingen bij te staan met gericht advies en uitvoering om de rendabiliteit te verhogen. De aanwerving van deze gewezen gedelegeerd bestuurder van de Belgian Restaurants Association is voor SD Worx een logische volgende stap in haar 15-jarig bestaan en de verdere uitbouw van partnerships met en door kmo’s.

Gewezen horecaondernemer met passie voor sociale wetgeving

Steven Rosseel (36) was bijna 9 jaar uitbater van Kaai 17, een evenementenlocatie en feestzaal in Aalst. Vandaag levert hij ook strategisch advies aan Extensa Group met betrekking tot de inplanting van Food & Beverage voor de nieuwe buurtontwikkeling op Tour & Taxis in Brussel. Sinds oktober 2016 was hij gedelegeerd bestuurder van de BRA, de Belgian Restaurants Association, waar hij actief instond voor de lobby rond sociale wetgeving. Bij SD Worx zal Steven zijn passie voor sociale wetgeving inzetten om ondernemingen met gericht advies te begeleiden naar een meer winstgevend model.

Loonkosten continue uitdaging

Steven Rosseel, Business Development Manager Horeca bij SD Worx: “Personeelskosten zijn één van de drie grootste kostenposten van de horecaondernemer, zoniet de grootste. De arbeidsintensiteit en de nood aan flexibele mankracht blijven een continue uitdaging voor elke horecazaak. SD Worx kan advies geven bij de personeelsplanning en verloning van zowel vast als flexibel personeel. Door onze gecombineerde kennis van de Belgische loonwetgeving en de sector kunnen we ondernemingen bijstaan om de rendabiliteit en verloning van medewerkers te optimaliseren. Een win-win voor de horecazaak én de medewerkers.”

110 miljoen euro steunmaatregelen niet gebruikt in 2017

De invulling van deze nieuwe rol duidt op het belang van het marktsegment horeca voor SD Worx. Steven Rosseel: “Vele horecazaken hebben nog niet alle steunmaatregelen ontdekt. De RSZ korting bijvoorbeeld wordt slechts voor 10 % van het totale personeelsbestand gebruikt. Hierdoor lopen de Belgische horecazaken een tegemoetkoming van 110 miljoen euro op jaarbasis mis. De meerderheid van de horecazaken in België kan de personeelsplanning, verloning en rendabiliteit verder optimaliseren. Denk maar aan de flexi-jobs die in 2017 voornamelijk door Vlaamse horecazaken zijn toegepast en nog niet echt ingang vonden in Brussel en Wallonië. Door een vertrouwensrelatie op te bouwen, kan SD Worx bijdragen met gericht, snel en werkbaar advies. Als sociaal secretariaat staan we bovendien in voor de foutloze uitvoering van dat advies, zodat de verbeteringen snel in de cijfers te zien zullen zijn”, besluit hij enthousiast.

Eva De Schryver Verantwoordelijke persreleaties SD Worx