Sige Mariën nieuwe directeur Consulting SD Worx

Jean-Luc Barbier volgt Sige Mariën op als General Manager Frankrijk

Vanaf 1 april wordt Sige Mariën de nieuwe directeur Consulting bij HR-dienstverlener SD Worx. Hij zal het Consultancy & Learning aanbod verder uitbouwen, zowel in België als internationaal. De voorbije twee jaar was hij actief als General Manager van SD Worx Frankrijk. Jean-Luc Barbier, voormalig International Vice President bij ADP en sinds 1 december 2014 aan boord bij SD Worx als International Sales Executive, zal Sige Mariën opvolgen als General Manager van SD Worx Frankrijk.

Sige Mariën (43) studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen en volgde nadien een Executive MBA aan de Antwerp Management School. Sinds 1996 is hij aan de slag bij SD Worx, waar hij een ruime ervaring opbouwde in diverse managementfuncties. Zo was hij de afgelopen vijftien jaar actief als Business Unit Manager KMO, Business Unit Manager Social Profit en Director Multi Country Services. De voorbije twee jaar stond hij aan het hoofd van SD Worx in Frankrijk.

Steven Van Hoorebeke, CEO SD Worx:

Sige Mariën heeft al een mooi parcours afgelegd binnen SD Worx. Zijn internationale ervaring en ruime expertise in payroll en HR, in combinatie met zijn gedreven en pragmatische aanpak, zullen ons helpen om de positie van SD Worx als brede HR-speler verder uit te bouwen, zowel in België als over de landsgrenzen heen.”

Sige Mariën:

“Ik kijk ernaar uit om de verdere groei van ons Consultancy & Learning aanbod mee vorm te geven. Dankzij de schat aan data waarover we beschikken en de expertise van onze 150 consultants bieden we onze klanten inzichten en toepasbaar advies om hun HR-beleid te optimaliseren, in een breed spectrum van sociaal-juridische topics over loonbeleid tot HR-fiscaliteit. Daarnaast zullen we ook de in de toekomst verder inzetten op innovatieve HR-oplossingen. Thema’s zoals flexibel verlonen, employability of duurzame inzetbaarheid en het mobiliteitsbudget zijn hiervan mooie voorbeelden. Zo kunnen we als brede HR-dienstenleverancier onze klanten duurzaam en toekomstgericht bijstaan in de realisatie van hun doelstellingen.”

Als directeur Consulting vervoegt Sige Mariën het Executive Committee van SD Worx. Hij zal aan CEO Steven Van Hoorebeke rapporteren.

Johan Van Duyse Strategisch expert KMO’s, SD Worx