SD Worx zet sterke cijfers neer in 2017

Donderdag 29 maart 2018 — Antwerpen – HR-dienstenbedrijf SD Worx Groep heeft in 2017 mooie resultaten behaald. Zo groeide de omzet van €397 miljoen in 2016 naar bijna €443 miljoen in 2017. De EBIT, het operationeel resultaat vóór intresten, belastingen, klom van €35,2 miljoen naar €46,6 miljoen in 2017. De EBITDA, het operationeel resultaat vóór intresten, belastingen, afschrijvingen en herwaarderingen, steeg van €46,8 miljoen in 2016 naar €55,2 miljoen in 2017.

Naast een klantcentrale aanpak en de volle focus op digitalisering, blijft SD Worx inzetten op internationale groei. Dat blijkt ook uit de cijfers. Zo kwam 19% van de omzet in 2015 uit de landen buiten het thuisland België. In 2017 verdubbelde dat cijfer tot 38%, terwijl SD Worx absolute marktleider in België blijft. Dankzij de internationale groei verstevigt SD Worx zijn stevige tweede plaats in Europa binnen de payroll- en HR-diensten en zijn positie in de top vijf wereldwijd.

Digitalisering neemt steile vlucht

“We zijn tevreden dat de effecten van onze internationale groeistrategie duidelijk te zien zijn in onze cijfers. Steeds meer bedrijven opereren internationaal en het groeipotentieel op die markt is nog heel groot. Natuurlijk blijft de lokale groei in de landen waar we kantoren hebben cruciaal voor ons bedrijf. SD Worx kan alleen internationaal groeien als we sterk en gezond blijven op onze thuismarkten. Ook kunnen we nog groeien door nog meer in te zetten op outsourcing en Human Capital Management diensten. Tot slot zien we nog heel wat potentieel in digitalisering binnen HR. Zo zijn we volop bezig met nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Momenteel testen we een digitale assistent die een aantal HR-taken kan regelen voor de werknemer”, zegt Steven Van Hoorebeke, CEO van de SD Worx Group.

Pieter Goetgebuer Persverantwoordelijke at SD Worx