SD Worx wint HR Excellence Award voor ‘Best Employee Benefits, Compensation and Rewards Company’

Antwerpen – HR-dienstenleverancier SD Worx is uitgeroepen tot ‘Best Employee Benefits, Compensation and Rewards Company’ op de jaarlijkse HR Excellence Awards. De awards belonen HR-bedrijven die zich onderscheiden door innovatieve diensten en duidelijke toegevoegde waarde bieden aan bedrijven uit de privé- en publieke sector. In totaal werden vijftien awards uitgereikt in verschillende categorieën door een onafhankelijke professionele jury. SD Worx was ook genomineerd in de categorieën ‘Best HR Strategy and Transformation Company’ en ‘Best HR Administration and Support Services Company’.

SD Worx behaalde de award ‘Best Employee Benefits, Compensation and Rewards Company’ met de implementatie van het Flex Income Plan (FIP) bij de Leuvense start-up THEO Technologies. Het Flex Income Plan, dat vandaag al tien jaar bestaat, is een flexibel verloningssysteem waarmee werknemers een stuk van hun loonpakket zelf kunnen samenstellen.

Gepersonaliseerd loonpakket als innovatieve HR-tool

De vraag naar flexibele verloningssystemen zit in de lift en ook kleinere bedrijven tonen steeds meer interesse. De Leuvense start-up THEO Technologies slaagt erin de beste ingenieurs aan te trekken door middel van het gepersonaliseerde loonpakket.Bibiana Rock van THEO Technologies: “In het begin wilden we zelf een flexibel verloningsplan uitdokteren, maar dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Toen een van de experts van SD Worx ons het FIP voorstelde, wisten we meteen dat we hiermee het verschil konden maken. Dat is inderdaad gebleken. Onze medewerkers waren snel overtuigd. Naast hun loon krijgen ze een flexibel voordelenpakket. Opvallend genoeg laat iedereen de bedrijfswagen, een van de keuzemogelijkheden, staan en kiezen ze in de plaats voor onder meer extra vakantiedagen en pensioensparen. Hierdoor dragen we ons steentje bij om de parkeer- en fileproblematiek in en rond Leuven te verminderen.”

Steven Van Hoorebeke, CEO SD Worx Group: “Er is vandaag een personalisering aan de gang in de relatie tussen werkgever en werknemer. De medewerker zit steeds meer zelf aan het stuur van zijn carrière, of het nu gaat om tijds- en plaatsonafhankelijk werken, verloning, loopbaanplanning of andere zaken. Keuzes worden bepaald door factoren als leeftijd, geslacht, levensfase, arbeidscontract, gezinssituatie, mobiliteit of cultuur. De mate waarin werkgevers hieraan tegemoetkomen, bepaalt in grote mate hun succes en hun kansen in de war for talent.”

Arno Creve Account Executive, Grayling PR
Pieter Goetgebuer Persverantwoordelijke, SD Worx