SD Worx verwelkomt Suhail Khan als nieuwe Chief Marketing Officer

Antwerpen, Suhail Khan start op 15 juni als Chief Marketing Officer bij HR-dienstverlener SD Worx. Hij heeft meer dan vijfentwintig jaar internationale marketingervaring, in de meest uiteenlopende sectoren en bedrijven. Zo werkte hij onder meer in de ICT-sector in Silicon Valley, was hij VP Marketing bij Royal Philips in Nederland, tekende hij de marketingstrategie uit voor verschillende start-ups en organisaties in de gezondheidszorg, de financiële sector en de FMCG. Suhail Khan volgt Hilde Haems op, die zich vanaf nu als CHRO volledig zal toeleggen op de HR-strategie voor de SD Worx Group.

De HR-sector is nieuw voor mij en ik zie heel wat potentieel: het is een enorm boeiende wereld die snel verandert”, zegt Suhail Khan. “De grootste troef van bedrijven zijn hun mensen met hun vele talenten. HR heeft steeds meer een belangrijke impact op de groeistrategie van organisaties. Ik wil SD Worx internationaal verder doen groeien door inzicht te krijgen in wat de klanten en de markt verwachten. Via de kracht van predictive analytics wil ik SD Worx als het favoriete merk positioneren. We moeten verder kijken dan wat de klant vandaag vraagt, trends in de gaten houden en anticiperen op hoe de wereld er morgen zal uitzien. SD Worx is in een unieke positie en heeft heel veel talent in huis om de HR-sector mee te veranderen via markt-disruptieve diensten en producten en relevante innovatie. Het is een ongelooflijke opportuniteit om te kunnen bijdragen tot deze omslag, tastbare meerwaarde te creëren en zo het verschil te maken voor onze klanten.

Klantenervaring centraal

Suhail Khan vindt klantenervaring cruciaal en ziet het hand in hand gaan met marketing. Hoe een merk ervaren wordt, wat een bedrijf belooft en hoe het dat vervolgens waarmaakt, hangt allemaal samen. Spreek eenvoudige taal, zorg ervoor dat iedereen je begrijpt, bepaal KPI’s die aansluiten bij customer centricity en laat je klant ambassadeur zijn voor je bedrijf.

Ik wil ruim de tijd nemen om onze klanten te leren kennen, in gesprek met hen te gaan en goed te luisteren. Door ervaringen uit te wisselen, krijg je inzicht in de klant en zijn verwachtingen. Daarnaast wil ik zo snel mogelijk mijn team en hun doelstellingen en ambities leren kennen. Zo kunnen we samen een plan maken dat tot succes leidt en het merk SD Worx verder versterkt.

Suhail Khan (51) behaalde een B.A. aan de Loyola University, Chicago. Hij zal voornamelijk vanuit het SD Worx kantoor in Reading (UK) werken. Suhail Khan komt in het directiecomité van SD Worx en zal er rechtstreeks rapporteren aan CEO Steven Van Hoorebeke.

Meer over Suhail Khan vindt u op zijn LinkedIn profiel.

Pieter Goetgebuer Persverantwoordelijke, SD Worx