SD Worx en GlobePayroll versterken partnerschap

Antwerpen – HR-dienstenverlener SD Worx verhoogt zijn participatie in GlobePayroll van 40% tot 50,01%. Dat bedrijf werd eind 2015 opgericht en biedt als eerste in de markt een globale payrolloplossing die volledig in de cloud draait.

In juni vorig jaar verwierf SD Worx 40% van de aandelen van GlobePayroll. SD Worx verhoogt nu zijn participatie en neemt een bijkomende 10,01% van de aandelen van GlobePayroll. Daarnaast voorziet het extra financiering om de internationale marktuitbreiding en productontwikkeling te versnellen.

Focus op middelgrote multinationals

GlobePayroll en SD Worx Global Solutions zullen samen een nieuw aanbod lanceren: Global People Services. Deze voor-geconfigureerde oplossing zal vanaf januari volgend jaar een geïntegreerde ervaring van de loonadministratie (Core HR) bieden in vijftien Europese landen. In een tweede fase zullen nog meer landen volgen. De klant krijgt zo een totaaloverzicht over zijn personeel, terwijl HR-managers met dezelfde oplossing en volgens dezelfde processen zullen kunnen werken in om het even welk land.

De meeste nieuwe Franse klanten van zowel SD Worx als GlobePayroll werken al met GlobePayrolls loonmotor in de cloud. Luxemburg volgt tegen het einde van dit jaar. Geleidelijk aan zal het platform ook worden voorgesteld aan bestaande klanten in beide landen.

Snelle groei

"Het wereldwijde leiderschap en de ervaring van SD Worx garanderen, samen met de disruptieve HR- en payrollsoftware van GlobePayroll, dat we de beste klantbeleving in de markt kunnen blijven bieden", zegt Jean-Luc Barbier, Vice-President SD Worx Group en Managing Director SD Worx Global Solutions.

Jean-Baptiste de Charette, Chief Executive Officer bij GlobePayroll: "Dit is een fantastische kans om onze positie als innovator in de wereldwijde payrollsector te verstevigen. Bovendien kunnen we ons goed onderscheiden in de markt door één enkele module voor loonadministratie aan te bieden aan al onze internationale klanten. Met de steun van SD Worx kunnen we onze snelle groei en internationale marktuitbreiding aanhouden."

De vier oprichters en aandeelhouders van GlobePayroll blijven in de raad van bestuur. SD Worx krijgt twee extra bestuurszetels: CIO Henri Vanroelen en Thierry Vanbever, International Business Director, zullen deze rol opnemen. Jean-Luc Barbier wordt voorzitter van de raad van bestuur.

Pieter Goetgebuer PR & Corporate Communication Manager SD Worx Group, SD Worx