Clark Taverniers wordt nieuwe Sales Director SD Worx België

Donderdag 11 oktober 2018 — Antwerpen - Op maandag 15 oktober start Clark Taverniers als Sales Director bij SD Worx België. Hij zal zich concentreren op nieuwe klanten, binnen alle segmenten en regio's. Clark vervangt Joan Peeters, die deze functie ad interim invulde.

“Het beste klantenadvies komt tot stand door te begrijpen in welke situatie de klant zit, daarop in te spelen en meerwaarde te bieden. Voor de ene klant is dat compliance (of zich in regel stellen met wettelijke verplichtingen), voor de andere hulp bij rapportering. Voor een starter kan dat hulp zijn bij de groei en het uitbouwen van het bedrijf. Naast persoonlijk klantencontact wil ik de digitalisering volop inzetten om inzicht te krijgen in wat de klanten willen. Ik geloof heel sterk dat digitalisering de menselijke interactie rijker en intenser kan maken”, aldus Clark Taverniers. “Internationaal blijft SD Worx een challenger en het is die spirit die ik in het salesteam wil: ook al zijn we hier in België marktleider, niks is vanzelfsprekend”, stelt hij nog.

Rijkgevulde carrière

Clark is geen onbekende voor SD Worx. Hij startte zijn carrière bij Belgacom, ging nadien bij Vedior Interim aan de slag en kwam eind 1997 naar SD Worx om er verschillende salesfuncties op te nemen. Ook was hij er twee jaar lang businessmanager van de divisie Automation en drie jaar Director International Payroll Services. Begin 2008 werd Clark directeur personeelszaken bij transportbedrijf Essers, waar hij vier jaar bleef. “Het was een bijzonder leerrijke periode, dan voel je haarfijn wat een klant verwacht en hoe essentieel een goeie dienstverlening is.”

Na 4,5 jaar bij Partena als Directeur Marketing & Verkoop, startte Clark in maart vorig jaar als CEO bij VIO Interim. Hij gaf het bedrijf een stevigere structuur en maakte het klaar voor verdere groei. Dat bracht hem weer dichter bij SD Worx, die VIO eind vorig jaar overnam.

Clark Taverniers
Eva De Schryver Verantwoordelijke persreleaties SD Worx